Yuşira'nin karışık çorbası

Tahıl ve bakliyatın faydaları çoktur ve millet olarak yemeyi en sevdiğimiz şeyler arasındadır diye düşünüyorum..nohut ve kurufasülye sevmeyen duymadım henüz😊 bi yeşil mercimek sevmeyen biliyorum onlarda çoğunlukla erkek ama bu çorbayı seveceklerine iddiaya girerim :P




Yoğurdu normal olarak yemeyen Yuşa Mira yoğurtlu çorbaları çok seviyor çok şükür.. Bende herkesin bildiği nohutlu soğuk çorbayı biraz değiştirdim misss oldu:))


1 çay bardağı nohut

1 çay bardağı yeşil mercimek

1 çay bardağı bulgur

1 çay bardağı buğday(yöreye göre yarma yada den de deniyor)

3 yk tam buğday unu

1 kase yoğurt


Kıvamınızın istediğiniz şekilde ayarlayacak kadar su veya et suyu


Nohutu,buğdayı 1 gece önceden ıslatıp bırakıyoruz.tencereye et suyu ve normal suyu koyup nohut ve buğdayları haşlıyoruz az bi zaman sonra yeşil mercimeğide koyuyoruz ve yumuşayana kadar haşlıyoruz en son bulguru koyup pişirmeye devam ediyoruz.bir kapta yoğurt ve unumuzu iyice çırpıyoruz(1 yumurta sarısına ekleyebilirsiniz) ılıştırıp çorbamızı karışımı yavaşça ve karıştırarak ekliyoruz ve kaynamaya başladığı anda kapatıyoruz. Tavada tereyağı eritip içine kırmızı tatlı biber ve nane koyup çorbamızın Üstüne döküyoruz. Bazen de canım Anneannemin yaptığı gibi soğanı çok minik doğrayıp yağda kavurup üstüne kırmızı biber ve nane yakıp koyuyorum o da ennfesss oluyor... Sonrada ailecek yiyoruz kızımın ihtiyacı olan hemen herşeyi bu öğünde alıyor ve bende huzura kavuşuyorum :))))


Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız için teşekkür ederiz:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...